Webshops… pfff

Dit is wat ik al een paar dagen zie…

Voor mijn trip naar Drenthe heb ik een ander tentje gekocht. Onze oude tent is dan wel niet zo groot maar toch voor op de fiets aan de zware kant (ruim 4,5 kg). Dus heb ik op Marktplaats een lichtgewicht 1 persoons tentje gekocht. Heel bewust in Nederland bij een verkoper die verstuurde met PostNL vanwege de relatief korte tijd tot mijn vertrek. Op maandag gekocht en de verkoper garandeerde 100% dat ik de tent uiterlijk afgelopen vrijdag 1 juni zou hebben. En natuurlijk wacht ik nog steeds…

Want ineens blijkt dat de tent via “wnDirect” is verstuurd! Dat is een bedrijf dat overzeese verzendingen verzorgt voor webwinkels in Groot Brittannië! Mijn tent is dus verstuurd vanuit Engeland, dus die had er ook nooit op tijd kunnen zijn 😡 Uiteraard is de verkoper nu oorverdovend stil en reageert nergens op…

Dus als backup vrijdag online bij een gerenommeerde webwinkel een tweede tent gekocht. Gegarandeerde levering de volgende dag, vandaag dus. En ja hoor, ook die is intussen al verschoven naar maandag in de PostNL app! En bij beide pakketjes staat dat de zending alleen nog maar is aangemeld, het pakje is nog niet eens bij PostNL… Of het is er wel maar ligt ergens op de grote stapel “nog te doen”…

Pfff, ik wordt hier zo moe van! Ik koop erg vaak online en ben daar meestal erg tevreden over. Maar de afgelopen tijd gaat het gewoon iets te vaak mis en zijn zendingen (flink) vertraagd. En uiteraard altijd als je dat niet kunt gebruiken!

Mijn vakantieplannen moeten nu zeer waarschijnlijk aangepast worden. Ik kan maandag pas later weg, ALS er dan in ieder geval een tent is… De tent uit Engeland staat nu al op dinsdag, blijkbaar is daar ook nog eens niet gekozen voor bezorging op maandag…

EDIT, zondag 3 juni
Vandaag, zondag 3 juni, heb ik toch nog even een derde tent gehaald zodat ik toch op de geplande tijd weg kan maandag. De tent uit Engeland hoop ik te kunnen retourneren (en anders gaat deze rechtstreeks MP weer op en dien ik een klacht in over de verkoper). De tent die ik gister besteld heb kan sowieso kostenloos retour. En gaat dat ook want deze is immers niet conform afspraak de volgende dag geleverd. Wordt vervolgd dus…

Plaats een reactie