Rondje Dordt met het hele gezin

20180325_3
Eindelijk een foto waar ik zelf ook op sta! Met dank aan mijn zoon Jasper!

Vandaag hebben we met het hele gezin een rondje gefietst! Dat is iets wat ik erg leuk vind maar waar ik helaas maar zelden de handen voor op elkaar krijg… Dus toen mijn vrouw ineens voorstelde om dit weekend gezellig met z’n allen eropuit te gaan, was ik blij verrast! De kinderen waren in eerste instantie wat minder enthousiast maar ik weet zeker dat zij na afloop niet anders konden dan toegeven dat we een leuke dag hebben gehad 🙂

20180325_1
De dames “bedwingen” de fietsbrug over de A16 bij Dordrecht

Nadat we de fietsen op de auto hadden geladen (het stukje heen en terug naar Dordrecht vonden we nog een beetje teveel van het goede voor de kinderen…) hebben we de auto geparkeerd bij de McDonalds. Fietsen afgeladen en op weg! De eerste hindernis die genomen moest worden was de fietsbrug over de A16…

20180325_5
De uiterwaarden van de Nieuwe Merwede

Daarna zijn we dwars door de polder richting de Nieuwe Merwede gefietst om deze vervolgens te volgen richting de Kop van ’t Land. Dat is de plaats waar ik een tijd geleden de pont heb genomen voor een mistig rondje Biesbosch. Onderweg een paar keer gestopt voor het maken van wat foto’s en een kleine ontdekkingsreis over een laarzenpad.

20180325_4
De kids op een enorme omgewaaide boom!

Bij de Kop van ’t Land werden we blij verrast door de aanwezigheid van een vegetarisch restaurant (Huiskamer café Fluitekruid). Als vegetariër heb je zelden veel keuze op de meeste lunchkaarten maar hier werden we ineens geconfronteerd met keuzestress! Zoveel lekkere dingen! We zijn gegaan voor de Fluitekruid burger en de kids voor de kaaskroketjes en die waren beide heerlijk. Hier komen we zeker nog eens terug!

20180325_6
Een kiekje langs de Wantij

Daarna langs het riviertje “de Wantij” terug gereden naar Dordrecht voor een bezoek aan de Stadsboerderij Weizigt achter het NS station. Dat is een kinderboerderij annex milieu educatief centrum annex speeltuin waar we vroeger met de kinderen weleens kwamen. Nou ze vonden het nog steeds erg leuk 🙂

In de stad bleek nogmaals dat het rijden op knooppuntbordjes daar toch lang niet zo goed werkt als in het buitengebied. Meerdere bordjes stonden zodanig verdekt opgesteld dat ze vanaf het fietspad amper zichtbaar waren waardoor we meermaals verkeerd zijn gereden. De volgende keer neem ik toch mijn navigatie weer mee, al is het maar als backup. En voor de registratie op Strava want mijn telefoon app registreerde de bewogen tijd veel te ruim waardoor we op een gemiddelde van 11,7 km/u uit kwamen! Nou dat klopt echt niet, de kids hebben lekker doorgereden vandaag!

De rit hebben we afgerond met een lekker ijsje bij de McDonalds. Al met al een erg geslaagde dag met heerlijk weer 🙂

Meer info en foto’s op Strava

Plaats een reactie